5.26.2013

Naamzakje en Petit Pan stofjes









Toen ik eind januari van dit jaar met mijn blog startte, nam ik me voor om bij elke verjaardag iets van eigen hand te maken.
Aangezien neefje Jonas vandaag zijn vijfde verjaardag vierde kon ik afgelopen week voor hem aan de slag.
Het werd een zakje met tunnelkoord (tutioral van Elisanne) en vilten letters.
Ik koos een rode lap stof, gecombineerd met de volkswagenbusjes. Hier had ik eerder al een kussen van gemaakt en een piepklein stukje stof van over gehouden.

Volswagenbusjes
Rode lap stof














In een word bestandje maakte ik letters, printte en knipte deze uit en legde het op groen vilt. Ik plakte de letters af met plakband en knipte dit vervolgens weer uit.
Het vastnaaien van de vilten letters was nog de grootste klus aangezien ik het zakje al helemaal in elkaar had genaaid.
Volgende keer toch maar eens flock-folie proberen. Wie heeft hier ervaring mee en waar kan ik dit kopen?

Plakband om te fixreren

Resultaat: mooie strakke letter
Papier af halen


















Eindresultaat


Deze keer ook bijna weer het naamlabel van mijn blog vergeten. Nog snel met enkele steekjes aan de binnenkant vast gezet voordat de cadeautjes er in gingen.

Naamlabel
Cadeautjes...















Mijn schoonzus vond het zakje erg leuk en Jonas.....die had meer oog voor de cadeautjes die er in zaten! En zo hoort het ook, als je 5 bent!!

Na een snelle boterham thuis te hebben gegeten weer in de auto gestapt op weg naar de crea-markt "Hip en met de hand gemaakt" , in het Sonsbeekpark te Arnhem.
Wat is dat toch een prachtig park! Ik geniet telkens van al het groen om me heen.
Petra (van het blog Keetje Knutsel) stond er ook. Bij haar kocht ik Petit Pan stofjes. Omdat ik volger ben van haar blog kreeg ik 10% korting. Altijd mooi mee genomen!





Bij de kraam van Troispetitspois (webshop met scandinavische, japanse en amerikaanse designerstoffen) kocht ik ook verschillende stoffen:

"Professor stof"


Fleurige vossen- en vogel stof




Bijbehorend lint

Vossen stof


Apen stof

En alsof ik nog niet genoeg lintjes heb, kon ik het niet nalaten mijn verzameling nog iets meer uit te breiden:

Een 'regen' aan lintjes


Met een tas vol mooie lapjes en lintjes reed ik door de miezerige regen weer huiswaarts met een GROTE glimlach op m'n gezicht.

10 opmerkingen:

  1. Wat mooi geworden! Volgende keer kunnen we wel samen gaan misschien.... Ik ben nu trouwens niet geweest, maar het lijkt me wel heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk zakje! Flockfolie is ideaal, ik heb het gekocht via www.noeks.nl daar vind je ook een duidelijke uitleg. Ik ben benieuwd of ik binnenkort iets op je blog zie verschijnen met flockfolie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lieve stofjes ja dat kan je niet laten dan en je tasje is enig

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk allemaal! Ik ben ook weg van flockfolie en koop het meestal online bij Vanmarieke.
    Mooie stoffen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tof zakje en leuk geshopt, zo te zien ! Prachtig al die stofjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk zakje! En HHM is ook heel leuk, ik sta 9 juni in Deventer.. Gr. Marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. die letters... ik teken ze op vliesofix, dat op het vilt strijken (niet te warm!!) laagje eraf halen en de letters op je product strijken. Lukt ook goed als je werkstuk al af is (als het plat is natuurlijk...)
    Mooie stofjes heb je gekocht!!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het achterlaten van reacties, ik lees ze graag.
Liefs, Patricia